Specjalista ds. e-marketingu

Opublikowany: 2012/06/14

Doradcy ds. kariery z Corson.pl – przedstawiają poniżej wymagania na stanowisko Specjalisty ds. e-marketingu oraz możliwości rozwoju w tym obszarze.

Praca na tym stanowisku polega na wykorzystaniu narzędzi marketingowych za pomocą medium Internetu i strony WWW.

Specjalista ds. marketingu internetowego zajmuje się przede wszystkim współtworzeniem i wdrażaniem strategii marketingowej on-line. Bierze udział w planowaniu, budżetowaniu i koordynowaniu projektów reklamy internetowej. Ponadto kreuje i wdraża rozwiązania internetowe w obszarze mediów elektronicznych, analizuje rynek i działania konkurencji, monitoruje mechanizmy promocyjne oraz marketingowe ze szczególnym uwzględnieniem e-marketingu i działań promocyjnych w sieci sprzedaży. Aby być na bieżąco z rynkiem taka osoba powinna na bieżąco poszukiwać nowych sposobów promowania marki w Internecie.

Wymagane kompetencje

Samo stanowisko „specjalista” obliguje do posiadania bardzo dużej wiedzy i jeszcze większego doświadczenia w profilu danej działalności. Szeroko rozumiany marketing posiada swoje fundamentalne reguły i założenia, które niewątpliwie można stosować w większości jego odmian. Jednakże każdy rynek rządzi się własnymi prawami i ma swoje unikalne cechy, w tym również marketing internetowy.

Na pewno podstawą u kandydata jest wiedza z szeroko pojętego marketingu, jednak doświadczenie w branży internetowej będzie na pewno ważną kwestią braną pod uwagę w procesie rekrutacyjnym lub podczas weryfikacji umiejętności. Poza tym bardzo ważna jest znajomość rynku reklamy internetowej, social media oraz narzędzia Google Analytics.

Od specjalisty ds. e-marketingu wymaga się takich kompetencji jak: otwartość na nowości technologiczne oraz nowe trendy w marketingu internetowym, dobrą organizację pracy i znajomość języka angielskiego w stopniu biegłym.

Taka osoba z łatwością powinna analizować dane statystyczne. Nieoceniona jest również niewymierna umiejętność kreatywnego i otwartego spoglądania na otaczającą rzeczywistość i potrzeby ludzkie, zdolności empatyczne oraz przewidywanie gdzie i kiedy mogą pojawić się ludzie, do których chcemy przekazać komunikat.

Dzisiejsze czasy wymagają nieustannego samodoskonalenia, co narzuca wciąż zmieniające się podejście do konsumentów, zmiany w technologii, kreatywne i pionierskie rozwiązania, a także obowiązujące trendy. Aby nie pozostać w tyle, również specjalista ds. e-marketingu powinien bardzo aktywnie uczestniczyć w życiu branżowym (zarówno czysto biznesowym jak i towarzyskim), co jest charakterystyczne dla bardzo dynamicznego profilu zawodowego.

Szanse rozwoju

Kierownik marketingu – jego rola, szczególnie w przedsiębiorstwach i organizacjach dojrzałych o ustabilizowanej pozycji rynkowej, jest znacząca, a wymagania co do tego stanowiska będą się różnić w zależności od rodzaju organizacji, w której pracuje. Jego najważniejszym zadaniem jest współtworzenie strategii marketingowej firmy, opracowywanie, wdrażanie i kontrola planów marketingowych oraz podejmowanie działań, mających na celu wsparcie sprzedaży. Ponadto będzie
zarządzał zespołem, współpracował z handlowcami i innymi działami w firmie. Najważniejsza funkcje kierownika marketingu polegają na kreowaniu działań reklamowych i promocyjnych, czuwaniu nad jakością wszystkich posunięć marketingowych przedsiębiorstwa oraz na współpracy z zewnętrznymi organizacjami.

Aby awansować na to stanowisko należy odznaczać się wysokimi zdolnościami analitycznymi i organizacyjnymi, ponieważ będą one istotne w przeprowadzanych analizach finansowych, a przede wszystkim dla łączenia celów marketingu z innymi celami firmy. Ponadto cenne u kandydata na kierownika będą następujące cechy: umiejętność komunikacji, zaangażowanie i dynamizm, pozytywne nastawienie do zmian, elastyczność w działaniu, wysoki poziom samodzielności i kreatywności,
otwartość i łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, zdolności negocjacyjne (niezbędne do określenia warunków współpracy z klientami), bardzo dobra organizacja pracy (również podwładnych), odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu.

Corson.pl